تبلیغات
رز قرمز - عالم ذر ، عالم قبل از تولد ما


Admin Logo
themebox Logo
نویسنده :رز
تاریخ:یکشنبه 31 مرداد 1389-08:44 ب.ظ

عالم ذر ، عالم قبل از تولد ما

عالم ذر عالمیه كه كمتر كسی در موردش صحبت می كنه و یا حتی می دونه
ولی ...
ولی كاملا به خود ما انسان ها مربوط میشه. من اطلاعات زیادی در مورد عالم ذر ندارم ولی اگه اجازه بدهید چیزهایی كه می دونم رو بنویسم
عالم ذر
عالمی كه مربوط به منشا وجود ماست. مربوط به خود ماست. روح ما. جسم ما. خدای ما. حضرت آدم.
خیلی ها فكر می كنند ما از اول وجود نداشتیم. خیلی ها فكر می كنند زمان تولدمون روح ما شكل میگیره و ....
من ، شما ، اجدادمون ، حضرات آدم و ...  همگی با هم تو یه زمان به وجود اومدیم  یعنی در عالم ارواح به وجود اومدیم. توی این دنیا هست که یکی زودتر میاد یکی دیرتر  بخاطر همین هست که اینجا یکی بزرگتر از دیگری هست یا کوچکتر  ولی در اصل توی عالم ارواح همگی با هم به وجود اومدیم   یعنی در عالم ارواح بوده که خدا ما را آفریده ولی باید باور كنیم كه روح ما خیلی وقته كه تو دنیا وجود داشته. این ها همش حكمت خداوندیه.
ما عالمی داریم به نام عالم ارواح. همه ما انسانها توی این عالم زندگی كردیم.
عجیبه ولی بعد از عالم ارواح، عالم ذر وجود داره و بعد از عالم ذر ، دنیای ما وجود داره. بعدش هم آخرت و ...
بعد از عالم ارواح خدا حضرت آدم رو كه البته روحش رو آفریده بود به صورت جسم آفرید.
سپس از پشت حضرت آدم تمام انسان ها رو كه به صورت روح بودند به صورت جسم آفرید ولی خیلی ریز و كوچكتر از این كه الان هستیم.
بعد با همه ما انسان ها پیمان بست. پیمان بست كه ما بدونیم خدایی هم وجود داره. این پیمان باعث شد تا ما انسانها به طور فطری خدا دوست باشیم.
خدا تو عالم ذر به انسان ها گفت اگه شما انسان ها پدر و مادر كافر دارید نباید كافر بشید چون من با شما پیمانی برای آخرتتون بستم.
جالبه كه ما تو عالم ذر مدت ها زندگی كردیم.
به خاطر زندگی كه ما در عالم ارواح و عالم ذر داشتیم گاهی اوقات تو دنیای امروزی به جای میریم ولی فكر می كنیم اونجا رو قبلا دیدیم. یا اینكه قیافه كسی برای ما آشناست. تو عالم ذر پیمان خدا به صورت ضمیر ناخودآگاه در ذهن ما قرار گرفت.
بعد از عالم ذر ما به دنیا میایم و زندگیمون همینه كه می بینیم.
ادیان مختلف نسبت به این مباحث عقاید دیگه دارند.
مثلا بودا میگه وقتی انسانی می میره تا روحش كامل نشه روحش دوباره به صورت انسان یا حیوان دیگه در میاد. این چرخه همینطور ادامه پیدا میكنه تا جایی كه روحش به تكامل برسه. اعتقاد جالبیه كه بودایی ها دارند.
مسلمانان به عالم ذر اعتقاد دارند و خدا توی قرآن یك آیه در مورد عالم ذر گفته.

آیا امکان دارد انسان اتفاقات و حوادثی که در عالم ذر برایش رخ داده است را به خاطر بیاورد؟
خیر ، چنین چیزی امکان ندارد چون عالم ارواح ذر(ارواح) عالم شهود باطنی می باشد و کسی نمیتواند چیزی را به خاطر بیاورد چون اسباب دو عالم فرق دارند

آیه قرآن کریم در مورد عالم ذر :


وَ اِذْاَخَذَ رَبُّكَ مِنْ بَنى آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّیَّتَهُمْ

وَ اَشْهَدَهُمْ عَلى اَنْفُسِهِمْ اَلَسْتُ بِرَبِّكُمْ قالُوا بَلى

شَهِدْنا اَنْ تَقُولُوا یَوْمَ القِیمَةِ اِنّا كُنّا عَنْ هذا غافِلینَ.(اعراف / 172)


به خاطر بیاور زمانى را كه پروردگارت از پشت و صلب فرزندان آدم ، ذریه آنها را برگرفت

و آنها را گواه بر خویشتن ساخت و فرمود: آیا من پروردگار شما نیستم ؟ گفتند: آرى ،

گواهى مى دهیم چنین كرد براى اینكه در روز رستاخیز نگویید ما از این {یعنى توحید} غافل بودیم {و از پیمان فطرى توحید، بى خبر بودیم}


این آیه مباركه قرآن منشاء پیدایش بحثی به عنوان عالم ذر شده است ؛ از آنجا كه معمولا قرآن مجید مطالب را به طور كلی و بدون جزئیات مطرح كرده و بیان جزئیات

را به اهل بیت(علیهم السلام)  واگذاشته برای دریافت جزئیات باید به احادیث مراجعه نمود.

آنچه علما از روایات عالم ذر برداشت كرده اند موجب پیدایش سه نظر درمورد این عالم شده:

1. مسلك اخباریّین است و گویند این اخبار از متشابهات است و ادراك حقیقت آنها از عقل و فهم ما دور و ایمان اجمالى به آنها كافى است و علم به آنها را باید به

اهل بیت (علیهم السّلام ) رجوع داد.

2.مسلك شیخ ‌مفیدو سیدمرتضى و طبرسى صاحب مجمع البیان ومفسرین و اتباع ایشان (علیهم الرحمة) است و ایشان اخبار طینت و آیات و اخبار اخذ میثاق را

حمل بر كنایه و مجاز و استعاره نموده اند ؛ به این صورت كه پیمان خداوند لفظى و نطقى نبوده و نیز تنهادر زمان آدم ابوالبشر(ع) نبوده بلكه پیمانى است تكوینى كه همراه

آفرینش هرفردى از بشر بوده و هست ؛ یعنى حس خداجویى و خداشناسى و استعداد و آمادگى براى حقیقت توحید در نهاد بشر همراه آفرینش او قرار داده شده

بنابراین ، همه افراد بشر داراى روح توحیدند و پرسشى كه خداوند از آنها فرمود به زبان تكوین و آفرینش است و پاسخى كه آنها داده اند نیز به همین زبان است و

خلاصه این كه سؤ ال و جواب و پیمان مزبور، یك پیمان فطرى است

3.مسلك كثیرى از علماى متقدمین و متاءخرین است كه تمام اخبار وارده در باب طینت و عالم ذر و اخذ میثاق صحیح است ، و ظاهر آنها نیز مراد است

و منافات با هیچ اصلى و قاعده اى از اصول دین و قواعد عقلى ندارد.


.در مورد «عالم ذر» در میان دانشمندان، مفسران، متكلمان و محدثان، گفت‏وگوهاى زیادى واقع شده است و این، نشانگر پیچیدگى موضوع (عالم ذر) مى‏باشد.
خداى سبحان در قرآن كریم مى‏فرماید: «به خاطر بیاور زمانى را كه پروردگارت از پشت فرزندان آدم، «ذریه» آنها را برگرفت و آنان را گواه بر خودشان گرفت و از آنها پرسید: آیا من پروردگار شما نیستم؟ آنان همگى گفتند: آرى، ما گواهى دادیم. این كار را خداوند به خاطر آن انجام داد كه در روز قیامت نگویید ما از این موضوع - توحید و معرفه الله - غافل بودیم». حال، این ظهور و بروز (در عالم ذر) كه واقع شده، به چه صورت انجام گرفته است و منظور از عالم ذر چیست؟ در میان علما آرای مختلفی است از جمله : 1-منظور از عالم «ذر»، عالم «ارواح» است؛ یعنى، خداوند در آغاز، ارواح انسان‏ها را آفرید و مخاطب ساخت و از آنان اقرار بر توحید گرفت.
2-منظور از «ذر»، اجزاى بسیار كوچك نیست؛ بلكه ذر به معناى ذریه (فرزندان) است؛ خواه كوچك و صغیر باشند یا بزرگ و كبیر. بنابراین، سؤال و جواب در میان انسان و خداوند، به وسیله پیامبران و به زبان «قال» مى‏باشد.
3-سؤال و جواب بین انسان و خداوند، به زبان حال، صورت گرفته است؛ آن هم بعد از بلوغ، كمال و عقل.
4- علامه طباطبائى مى‏گوید: موجودات داراى دو نوع وجودند؛ یك وجود جمعى در نزد خدا كه در قرآن به عنوان ملكوت از آن یاد شده است و دیگرى وجودات پراكنده كه با گذشت زمان، به تدریج ظاهر مى‏شوند. به این ترتیب، عالم انسانیت دنیوى، مسبوق به عالم انسانیت دیگرى است كه در آن جا، هر موجودى با شهود باطنى، خدا را مشاهده كرده، به واحدیت او اعتراف مى‏كند و سؤال و جواب در عالم «ذر»، مربوط به آن جا مى‏شود.
برای مطالعه ی بیشتر میتوانید از کتاب معارف قرآن جلد 1 و2 آیت الله مصباح كه بسیار زیبا و روان بحث كرده اند استفاده کنید







/body>

انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس